סוזי וייס-פישמן היא מייסדת ושגרירת מותג הציפורניים הבינלאומי OPI, ויש שיגידו כי היא גם החזון היצירתי מאחורי מוצרי המותג. כיום, היא מוסיפה לתאריה הרבים גם את התואר "סופרת" כשהיא משיקה ספר חדש פרי עטה, הנושא את שם אחד מהלקים הנמכרים ביותר ב-OPI: "אני לא באמת מלצרית". סיפורה של אישה שכבשה את התעשיה, צבע אחר צבע.
סוזי וייס-פישמן היא ללא ספק אחת מהאוטוריטות הבינלאומיות המובילות בתחום הציפורניים ויש לה השפעה אדירה על הנעשה בתעשיית היופי והאופנה ועל מגמות הצבע בכל עונה ועונה. מלבד העובדה שהיא מובילה את המותג OPI, וויס-פישמן משתתפת באופן פעיל ביצירת תכנים למגזינים מובילים, היא הוצגה מאות פעמים במאמרים, בלוגים ותוכניות טלוויזיה. היא נואמת ציבורית פעילה ומעניקה נאומים מעוררי השראה, מצגות במועצת המנהלים והמסחר, ושיחות עם קהל בערבי גאלה ברחבי העולם.
כיום, המותג OPI ידוע כסמל של יופי, המפורסם בצבעים בשלל צבעי הקשת ובאינספור גוונים, בשמות יוצאי דופן ובלתי נשכחים של כל גוון וגוון ובשיתופי פעולה רבים עם סלבריטיז, אושיות אופנה, כוכבי קולנוע, טלוויזיה, מוסיקה וספורט. אבל מאחורי כל הזוהר הזה מסתתר לו סיפור לא ידוע, סיפור אינטימי ומעורר השראה על תלמידת בית ספר ביישנית שמגיעה לארץ זרה, עם קצת כסף וללא שפה ומצליחה למרות כל הסיכויים.
בספר "אני לא באמת מלצרית", שכותרתו זהה לאחד מצבעי הלק הנמכרים ביותר של OPI, חושפת סוזי וייס-פישמן, מי שכונתה מספר פעמים כ"הגברת הראשונה של הציפורניים", את האירועים שהובילו את משפחתה להימלט מהונגריה הקומוניסטית ולהגר לניו יורק בחיפוש אחר החלום האמריקאי. היא חולקת עם הקוראים כיצד החוויות המוקדמות הללו הולידו את החזון המהפכני של OPI לחופש ולהעצמה, וכיצד הפכה סוזי לתעשייה על ידי חגיגת כוחן של הנשים וכוחם של אנשים בכלל.
"OPI זה הרבה יותר ממה שיכולתי לשער או לדמיין"
"ההילה שאופפת כיום את המותג OPI היא הרבה יותר ממה שיכולתי לדמיין" אומרת וייס-פישמן. "זה כבר הרבה מעבר למשהו שבלעדי לי כאדם ואף מעבר למותג עצמו. נוצרה קהילה מקצועית חיה ונושמת, בזכות מיליוני אוהדי OPI בכל רחבי העולם שלקחו את המעטפת ויצרו משהו חדש וממריץ עבור עצמם. היצירתיות שלהם היא פשוט מדהימה."
"אם מישהו בתעשיה רוצה לראות אמנים אמיתיים בעבודה, עליו פשוט לעבור על אתרי המדיה החברתית לחפש האשטאגים שקשורים לציפורניים או ל-OPI. אפשר לראות מה אנשים עושים עם מוצרים OPI. תמצאו שפע של יופי והשראה. נתנו לנשים את הכלים ואת האמצעים לבחור ולהביע את עצמן בכל דרך שהן רצו. כמו כן, הרחבנו את השיחה הרבה מעבר לציפורניים. אישה שמשתמשת כיום בלק בציפורניים יכולה להביע כל דבר: היא מייצגת נסיעות, אוכל, בריחה, חלומות, ביטוי עצמי, מותרות, שאיפות. זה נותן לאנשים כלי קטן אך רב עוצמה כדי להראות לעולם מי הם ומי הם רוצים להיות. נשים שמצאו את קולן ואת הסגנון האישי שלהן ואת תחושת העצמי שלהן, הן נשים ששוברות מחסומים ומשנות את העולם".
"נשים שמצאו את קולן ואת הסגנון האישי שלהן בדרכן לשנות את העולם".
"דרך OPI, הצלחתי למצוא את הקול האמיתי שלי ואת המטרה שלי בחיים. בגלל OPI, החיים שלי היו הרפתקה מעולם, בחלומות הפרועים ביותר שלי, לא יכולתי לדמיין שאצליח להגיע להישגים שאליהם הגעתי. אני מתכוונת לזה מעומק לבי כשאני אומרת, שאם אני יכולה לעשות את זה, כל אחת יכולה. זה לגמרי בהישג ידך ליצור חיים של תשוקה, הגשמה, יצירתיות והצלחה".
הספר החדש יוצא לאור לאחר שלושים ושבע שנים ארוכות בהן סוזי וייס-פישמן עושה הכל כדי לספק את הצמא של הצרכנים לצבע, בכל גוון שניתן להעלות על הדעת, ממד ומרקם. היא מספרת בו כיצד הצליחו ג'ורג' שייפר, שיחד איתו ייסדה את המותג, לצד העובדים שאותם היא מגדירה "המסורים והנאמנים ביותר בעולם", להגשים את החלומות שלהם. "אני מספרת בספר סיפור של משפחה. על איך עוצבתי בידי הורים נדיבים, אוהבים. על איך יכולתי להפוך למנהיגה בתעשייה הנשלטת על ידי גברים ולהיות אישה ואמא מעורבת לחלוטין, באמצעות התמיכה הבלתי מעורערת של הורי לאסלו ומגדה וייס, אחותי מרים, ובעלי, ד"ר ג'ורג' פישמן. אני מספרת סיפור על ילדי, אנדריאה ואנדרו, שהם השמחה וההשראה המתמדת שלי. אני מספרת סיפור על העצמת נשים. על איך התפתחתי מילדת בית ספר ביישנית, שבקושי דיברה, לאחת שידועה בעולם כגברת הראשונה של הציפורניים. יותר מהכל, אני מציגה בספרי כיצד נשים בכל מקום מסוגלות להשתמש במוצרים של OPI כדי להביע סגנונות אישיים אישים ולהרגיש יותר בטוחה ויפה".
סיפור הצלחה כנגד כל הסיכויים
וייס-פישמן מצטטת את מרטין לותר קינג ג'וניור "קח את הצעד הראשון באמונה. אתה לא צריך לראות את כל גרם המדרגות, פשוט עשה את הצעד הראשון." המילים הללו היוו עבורה השראה ולדבריה, צעד אחר צעד, התקדמו היא ושותפיה בדרך לבניית מותג הציפורניים מהגדולים בעולם. "ההישג הוא מסע ארוך, המבוסס על מעשי אמונה קטנים ויומיים, המרכיבים תוצאה יפה של חזון גדול יותר. OPI לימדה אותי להעז, לעלות במדרגות למרות שלא תמיד יכולתי לראות את המדרגות. זה נתן לי השראה להיות אמיצה מספיק כדי להמציא מחדש את הקטגוריה היופי. התוצאה היא אהבה ללא תחרות ונאמנות למותג שלנו. כשאני מדבר עם קהלים, זה לא משנה אם זה אודיטוריום של שש מאות סטודנטים במנהל עסקים או אלף מנהלים של תעשיות האופנה או תריסר קשישים בבית הספר התיכון המקומי: אני נכנסת עם ביטחון והכרת תודה, ואני מספרת את הסיפור שלי על התגברות והצלחה כנגד כל הסיכויים בכדי להיות האדם העומד לפניהם היום".