לקוחות בשנות ה-20 קשובות פחות לטיפוח הציפורניים בניגוד לבנות 50 ומעלה ובנות ה-30 קצרות בזמן. מומלץ לנסות ולהכיר את הנתונים והמחקרים המלמדים אותנו מה כדאי ונכון להצי לכל לקוחה במכון הציפורניים על-פי גילה.
מאת: אורלית אוקוביץ', מנכ"לית ביוסקלפצ'ר ישראל
אני טוענת שגיל הוא רק מספר. יחד עם זאת ידוע שציפיותיה של לקוחה בשנות העשרים שונות לחלוטין מציפיותיה של לקוחה בגיל חמישים פלוס, כמו בחיים, גם בכל הקשור לטיפולים המוענקים בסלון. הצצה לסגנון חייהן של הלקוחות, על-פי חתך קבוצות גיל, תצייד אותך בכלים ורעיונות שיסייעו לך להעיז להציע שירותים מותאמים.
יום רודף יום ואנו שבות ומציעות את אותם הטיפולים. השגרה הופכת את השירות שאנו מעניקים ל"עוד טיפול בידיים" במקום ל"טיפול בלקוחה". כניעה למצב שחיקה מסוג זה היא בבחינת "נשיקת מוות" לכל טכנאית ולכל עסק. תחילת ניכור מול הלקוחות וצרכיהן היא סכנת מילכוד הרסנית. כדי לעזור לך ליישם ראייה נכונה ולהבין שלא מדובר בעוד סתם זוג ידיים, נחלק את הלקוחות לקבוצות גיל. כל לקוחה מייצגת הזדמנות לנסות משהו חדש, להציע שירות מיוחד ולמכור לה מוצרים מסויימים.
לקוחות בשנות ה-20 לחייהן
לקוחות בשנות העשרים שופעות פוטנציאל, אך ניסיון העבר מלמד כי הן לא בהכרח הכי נאמנות. למעשה על-פי נתונים שנאספו, חתך הלקוחות שבגיל בין 21-25 מהווה 13% מסך כלל הלקוחות בקליניקה של בונת הציפורניים. מסתבר שבשלב זה בחייהן, מעט מהן רואות חובה בטיפוח הציפורניים ורבות מהן עדיין מסתפקות במריחת לק עצמאית.
בנות העשרים הן יותר לקוחות עונתיות, בשירותים כמו שיזוף או פדיקור. הן לא מחפשות מענה ארוך טווח או התחייבויות הכרוכה בקביעת סדרת טיפולים קבועים. בנות העשרים מחפשות ביקור בקליניקה לפני אירוע מיוחד ועבורן, "קפיצה לטיפול מדי פעם" נשמעת הרבה יותר קוסמת. הן כל הזמן במצב של שינוי, רוצות לנסות דברים חדשים בזמנם המתאים. לכן כיוון שאינך יכולה לסמוך עליהן לספק לך פרנסה קבועה, בתחזוקה של ציפורניים, הן הרבה יותר פתוחות לשירותים כמו קישוטי ציפורניים, אקריל צבעוני, ג'ל צבעוני וכדומה.
שימי לב, אין הכוונה לומר שלא כדאי להשקיע בלקוחות קיימות בגילאים אלו. על לקוחות קיימות, בכל גיל, יש לשמור ולטפח את הקשר איתן. אך באופן כללי, לא אמליץ לך להשקיע את משאביך בלגייס לקוחות חדשות מטווח גילאים זה.
השורה התחתונה: גיל 20 פלוס מייצג הזדמנות אדירה לשימור הכיף, ססגוניות ושמחה בעסק ומאידך פיתוח לקוחות נאמנות / פוטנציאליות לטווח הרחוק. עודדי את הקשר עם הלקוחות הצעירות, בזמן שאת מלמדת אותן את הדרך הנכונה לשימור הציפורן.
לקוחות בשנות ה-30 לחייהן
הנתונים מצביעים על כך שאמצע שנות השלושים מהווה בממוצע רבע מחתך הלקוחות שלנו. בין אם זה בגלל המשפחה או הקריירה, נשים רבות בגיל זה מנהלות אורח חיים רציני בגיל זה. רגועות יותר אך יחד עם זאת סובלות מחוסר בזמן עודף. הן בעלות אינטרס גבוה של "לא לעשות עניין מהציפורניים". עובדה חיובית לחלוטין עבור הטכנאית.
סימני ההתבגרות שלהן הם התחלה של יחסים טובים בעסק עבורך. קישוטים מטורפים וצבעים נועזים בדרך-כלל לא הולמים אותן ואינם מתאימים לעבודה במשרד. צרכי טיפוח הציפורניים שלהן בדרך-כלל מוכתבים על-ידי סגנון חייהם הפעיל.
התכונני להציע לבנות ה-30 פלוס מבחר טיפולי ציפורניים – החל מ"טיפולי מיני" המאופיינים בחסכון בזמן, טיפולים קצרים למניקור מסורתי, פדיקור מסורתי וטיפולי טיפוח שהשירות בהם ניתן בזמן קצר.
השורה התחתונה: למרות שיש להן את התשוקה לפדיקור מושקע וארוך, תגלי מהר מאוד שהן נמשכות יותר לטיפולים קצרים ומשובחים, באורך קצר עד בינוני. בהכללה גסה, מראה ספורט-אלגנט הוא אידיאלי לבנות הגיל הזה.
לקוחות בשנות ה-40 לחייהן
לקוחות בגיל הארבעים הן בדרך כלל לקוחות ותיקות שהתרגלו לשירותי הטיפוח או לחילופין נשים שרק בגילאים אלו מצאו את הזמן או הצורך בטיפוח עצמי. נשים בגיל הארבעים, על-פי הנתונים מהוות כ-30% בקירוב מסך הלקוחות בקליניקה.
בין אם היא לקוחה נאמנה או מצטרפת חדשה לחוג הלקוחות הנאמנות, המכנה המשותף לכולן הוא התמודדות עם אותו שד: הגיל. הן עשויות להרגיש צעירות ונמרצות אבל מתחילות לגלות שעם הגיל מגיע יובש, עור עדין, החלשות ציפורניים. דאגתך היחידה היא שימור מראה הידיים צעיר ובריא עם לקוחות בגילאים אלו. הרגיעי אותן על-ידי הרחקת חששותיהן והתרכזי בשימור מראה צעיר של ידיהן.
אל תנסי להרשים את הלקוחה עם שיגעונות וטרנדים חדשים בתחום (אלא אם את מכירה היטב את הלקוחה ויודעת שהיא "בעניין"). פשטות ורוגע הרבה יותר קוסמים לבנות הארבעים פלוס. הרבה יותר מאשר טיפסים זוהרים בחושך ונצנצים. את רוצה לפנק את הלקוחה שלך במחווה שהיא תעריך? הציעי כוס תה צמחים או כל שירות מפנק אחר.
השורה התחתונה: שירות שבו תצליחי ליצור הרגשה טובה לצד טיפול המטפח את העור ומפחית סימנים וקמטים אידיאלי לבנות ארבעים פלוס. טבילות פראפין, פילינג קילוף עדין ומוצרים משילי עור מת גם הם יכולים להתקבל בברכה.
לקוחות בשנות ה-50 לחייהן ומעלה
ידוע כי נשים בגיל חמישים והלאה נוטות להגדיר מחדש את חייהן. מחקרים מלמדים כי שככל שאישה מתבגרת, כך יש לה יותר זמן פנוי, מרץ ואמצעים המושקעים לטובת טיפוח היופי והמראה. נשים שחצו את גיל 50 מנסות כל שביכולתן בכדי לצמצם את השפעות הגיל. עור נפול, כתמי גיל וציפורניים חלשות בקצה הם מנת חלקן של רבות מהן והן נוהרות אליך לעזרה.
התרכזי בשיפור בריאות הציפורניים ומראה העור והציפורניים. בפדיקור/מניקור הציעי טיפולים משלימים התומכים בנושא זה או צרי מניקור ייעודי לשם כך. היזהרי לא להמעיט בערכן! נשים מבוגרות פתוחות להעיז מוצרים חדשים, קישוט או צבע חדש. זיכרי שהיתרון של חוג לקוחות מבוגר הוא שהן מביאות עצמן למראה מטופח כל השנה בעוד הצעירות נוטות להגיע בעיקר בקיץ.